Търсене в този блог

11 април 2000

Хижа Соколна, град Павел баня - 27-28.03.2010 г.

Ден първи
/ събота /

Точно на  Лазаровден, един слънчев, пролетен ден,  от нашия град и от София отново потеглиха две групи.  Този път бяхме с четири автомобила- петнадесет човека.
            Тръгнахме в 07.35 ч. Минахме през прохода Шипка, като на билото направихме кратка почивка за отмора на шофьорите.

Спряхме за десетина минути и в село Габарево, където срещнахме малки лазарки, които в този празничен ден явно донесоха късмет на цялата ни група. Професионалният фотограф в групата им направи няколко снимки.

След като и последните членове от групата, пристигащи от град София се присъединиха към нас, от поляната, където оставихме автомобилите, в 10.30 ч. тръгнахме по маршрута към хижа Соколна.
            Средно два часа и половина време ни отне изкачването до хижата. Пътеката е ясно маркирана, леко стръмна на места, но не толкова трудна за изкачване.
            На хижа Соколна ни посрещнаха новите ù стопани. Много приветливи хора, решени да направят ремонт и да я обновят, за да ни посрещнат може би някой път и за нощувка. Но този път нямаше да пренощуваме там. Искахме само да се разходим и затова след кратка почивка за обяд, тръгнахме по пътеката зад хижата. Тя ни отведе на много интересни места. На билото пред нас се откри страхотна гледка към масива Триглав и още няколко върха. Огромна пропаст зейна под нас и дори успяхме да начертаем мислено маршрут за следващи походи. Видяхме отдалече табуни с коне, газихме сняг.

Единственото, до което не можахме да се доберем, поради огромните преспи сняг  до него, бе еделвайсът. Оставихме си преживяване и за следващия път.
Разходката отне почти час на някои от туристите. А след като се върнахме отново на хижата, сбогувахме се с хижарите и тръгнахме надолу към автомобилите. С шеги и закачки надолу по пътеката дори не усетихме как се изтърколи времето и в 16.00 ч. отчетохме, че последните странстващи туристи тръгват към къщата за гости, в която трябваше да се настаним.  Там вече имаше наши представители, които бяхме оставили там, за да подгряват барбекюто…
Нощният купон завърши с печена риба и вино за сгряване, защото купонът ни беше на открито.

Ден втори
/ неделя /

Денят започна с рибена чорба. Тя трябваше да пречисти тялото ни отвътре. А за тялото отвън се погрижихме малко след като си тръгнахме в 10.30 ч. от къщата за гости. Пасажерите на третия автомобил предпочетоха да отидат до язовир Копринка, за да правят снимки, софиянците си тръгнаха, че ги чакаше път, а останалите ни чакаше само блаженството на минералната вода в санаториума в Павел баня.
            Смело се гмурнахме в басейна и се отдадохме на нежните ръце на масажистите. Удоволствията ни продължиха цели два часа. Тръгнахме си в 13.30ч.
Оставаше ни само да „преплуваме” разстоянието до вкъщи, където се прибрахме след дългото скитане.